مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اردیبهشت 1396 ساعت 18:552017-04-28اقتصادي

همکاری ایران و کره در حوزه برق و محیط زیست فردا کلید می خورد


" شرکت های توانیر و کپکو به نمایندگی از ایران و کره جنوبی فردا - شنبه - دو تفاهم نامه مهم در حوزه برق و محیط زیست برای کاهش گاز دی اکسید کربن CO2 امضا می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا بر اساس یکی از تفاهم نامه ها در حوزه مکانیسم توسعه پاک (CDM) ، طرف کره ای برای کاهش گاز دی اکسید کربن در ایران تلاش خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز جمعه پایگاه خبری توانیر، در قالب یک تفاهم نامه دیگر در محورسیستم ذخیره ساز انرژی یا ESS خواهد بود که براساس آن شرکت کپکو در خصوص راه اندازی سیستم های ذخیره ساز انرژی با توانیر همکاری نزدیکی را آغاز خواهد کرد.

در مورد کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن می توان گفت که چون پدیده گرمایش زمین، یک مسأله جهانی است، پروتکل کیوتو به نحو انعطاف­پذیری تنظیم شده است که این مسأله را به­ صورت جهانی حل کند و لذا کشورهای توسعه یافته متعهد می­توانند تعهد خود را برای کاهش انتشار در یک کشور ثالث هم انجام دهند، به این معنی که یک کشور متعهد می­تواند فعالیتی را در کشوری که تعهدی به کاهش انتشار ندارد انجام دهد.

این کشورها می توانند گواهی کاهش انتشار دریافت و آن ­را به جای تعهد خود به دبیرخانه کنوانسیون تغییر آب و هوا ارائه کند، چرا که انتشار و عدم انتشار گاز گلخانه­ای در اروپا یا آسیا یا هر نقطه­ای از زمین از دیدگاه جهانی فرق چندانی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ایران و کره در حوزه برق و محیط زیست فردا کلید می خورد

همکاری ایران و کره در حوزه برق و محیط زیست فردا کلید می خورد