مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اردیبهشت 1396 ساعت 09:352017-04-28اقتصادي

جمع آوری آب باران و ایجاد میکروکلیما


عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات، کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: استحصال آب یک نوع آبیاری است.

- دکتر غلامرضا چمن پیرا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: جمع آوری آب باران با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف در مناطق خشک و نیمه خشک برای تأمین آب بیشتر جهت کشاورزی، شرب و صنعت را استحصال آب می گویند.

وی با بیان اینکه استحصال آب یک نوع آبیاری است، افزود: با این تفاوت که بهره بردار زمان لازم برای بهره برداری از آب را در اختیار ندارد و باید آب ناشی از بارندگی را به شکل ممکن ذخیره کرده تا در فصل موردنیاز از آن استفاده کند.

چمن پیرا ادامه داد: برای دست یافتن به این امر، سطحی را به عنوان حوضه جمع آوری درنظر می گیریم که در این سطح ارتفاع آب کم اما از نظر سطح و حجم دارای آب فراوان است.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات، کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: این آب باید در منطقه محدودتری جمع آوری شود تا بعداً مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: البته از روش های مختلف استحصال و جمع آوری آب باران می توان برای جلوگیری از خشکی، افزایش تولید، ایجاد میکروکلیما، حفاظت خاک و.

بهره برد.

چمن پیرا تصریح کرد: از اهداف مشخص و ویژه این پروژه ها می‎ توان به جمع آوری آب باران، افزایش تولید، کاهش فرسایش خاک و بهره برداری مناسب از سیلاب ها اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری آب باران و ایجاد میکروکلیما

جمع آوری آب باران و ایجاد میکروکلیما