مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 ساعت 16:052017-04-27اقتصادي

تامین منابع مالی با حفظ حق رای و حق مدیریت


سازمان بورس و اوراق بهادار به واسطه سیاستهای اقتصادی دولت یازدهم، در راستای حل مشکل سهامداران عمده مبنی بر تامین منابع مالی با شرط حفظ مدیریت و حق رای برآمد و سه گزینه را برای تحقق این موضوع مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت اقتصاد در نود و ششمین روز از اجرای برنامه 100 روز 100 اقدام خود که در آن به معرفی 100 اقدام وزارت اقتصاد دولت یازدهم می پردازد با معرفی تامین منابع مالی با حفظ حق رای و حق مدیریت ، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم این وزارتخانه در گزارشی آورده است: پیش از هر چیز باید به تشریح این فرآیند پرداخت که سهامداران عمده به طور کلی ترجیح می دهند که کنترل بر شرکتهای تحت مدیریت خود را از دست ندهند.

با این حال این شرکتها به منظور توسعه و گسترش فعالیتهای عملیاتی خود، نیاز به منابع مالی دارند.

در چنین شرایطی یک راه حل آن است که سهامداران عمده قادر باشند که سهام شرکتهای زیرمجموعه خود را به دیگران واگذار کنند اما در عین حال، بخشی از حق رای (به خصوص حق رای برای انتخاب مدیران) را به افراد دیگر منتقل نکرده و در اختیار خود حفظ کنند.

همچنین یک سهامدار عمده می تواند حق تقدم خرید سهام جدید شرکت زیرمجموعه خود را به دیگران واگذار کند، با این شرط که در صورت خرید سهام جدید شرکت زیرمجموعه با استفاده از این حق تقدم، بخشی از حق رای در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین منابع مالی با حفظ حق رای و حق مدیریت

تامین منابع مالی با حفظ حق رای و حق مدیریت