مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 ساعت 14:502017-04-27فرهنگي

اجرای عمومی تئاتر مساجد در فارس


اجرای عمومی تئاتر مساجد استان فارس از ماه رمضان آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما"، مرکز فارس، مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس گفت: با توجه به اینکه این نوع تئاتر ها به لحاظ زمانی کوتاه است اجرا ها بین دو نماز یا بعد از نماز جماعت برگزار می شود.

اصغر گروسی با بیان اینکه مضمون تئاترهایی که در مساجد اجرا می شود، اخلاقی یا مسائل مبتلا به همان محله است افزود: در تئاتر مساجد از بازیگر، نمایش نامه و سالن حرفه ای استفاده نمی شود و دانش آموزان و نوجوانان بازیگران این نوع نمایش هستند.

وی گفت: تئاتر مساجد بستری برای تربیت هنرمندان جوان و نوجوان است و براساس فراخوانی که به همه مساجد استان فارس داده شده کانون های تئاتر مساجد راه اندازی شده که نخستین ثمره آن اجرای عمومی تئاتر ها در ماه رمضان است.

مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه 5 شهرستان استان فارس به عنوان پایلوت برای آموزش تئاتر مسجد انتخاب شدند، گفت: شهرستان های استهبان، خرمبید، فسا و کازرون از جمله این شهر ها هستند که کارگاه های عملی برای آموزش آن ها برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری جشنواره استانی تئاتر مساجد به منظور فعال کردن گروه های تئاتر مساجد و رونق این نوع تئاتر در نیمه دوم سال از دیگر برنامه های حوزه هنری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عمومی تئاتر مساجد در فارس

اجرای عمومی تئاتر مساجد در فارس