مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 ساعت 10:552017-04-27سياسي

یافته های دیرین آسیب شناسی گورستان های خزند و گنداب


در بررسی بقایای استخوانی انسانی به دست آمده از کاوش های گورستان عصر آهن خرند و گنداب استان سمنان، عوارض ناشی از کم خونی کمبود آهن که می تواند ناشی از فقر تغذیه و یا بیماری های انگلی روده باشد شناسایی شد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان، آرش دولت آبادیان، کارشناس باستان شناسی، با بیان این مطلب افزود: یکی از اهداف اصلی باستان شناسی بازسازی زندگی مردمانی است که یافته های مادی باستان شناختی را به وجود آورده اند و یکی از منابع اصلی در بررسی ادوار مختلف باستانی بررسی قبور به منظور شناخت فرهنگ و اعتقادات جوامع است".

وی ادامه داد: صرف نظر از اهمیت محوطه های تدفینی و یافته های حاصل از کاوش در آن ها مانند معماری قبور، شیوه تدفین و اشیای موجود در گورها، بقایای انسانی ای هم که از گورها به دست می آیند ارزش مطالعاتی بسیاری دارند.

این کارشناس باستان شناسی، با اشاره به امکان انجام مطالعات بسیار بر روی بقایای استخوان های انسانی به دست آمده از محوطه های باستانی، به بیان نکاتی درخصوص دیرین آسیب شناسی (پالئوپاتولوژی) استخوان های انسانی به دست آمده از کاوش های علمی گورستان خرند و گنداب استان سمنان، صرفاً براساس شواهد ظاهری آن ها، پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یافته های دیرین آسیب شناسی گورستان های خزند و گنداب

یافته های دیرین آسیب شناسی گورستان های خزند و گنداب