مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 ساعت 20:352017-04-26بين الملل

هشدار سازمان ملل به ائتلاف سعودی درباره حمله به بندر حدیده یمن


ما فکر می کنیم حمله نظامی به حدیده پیامدهای انسانی جدی به همراه خواهد داشت و احتمال دارد به قربانی شدن شمار زیادی غیر نظامی منجر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" میانجیگر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد دور جدید مذاکرات صلح بین طرف های درگیری در یمن احتمال دارد تا پایان ماه مه شروع شود.

به علاوه اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد مذاکرات برای جلوگیری از حمله نظامی احتمالی به بندر حدیده که تحت کنترل نیروهای مردمی یمن است ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از ژنو، وی اعلام کرد این می تواند زمینه را برای توقف خصومت ها به معنی واقعی و بازگشت طرف های درگیر به میز مذاکره فراهم کند .

وی با بیان اینکه ما در مرحله مقدماتی قرار داریم اما شمارش معکوس آغاز شده است چون هدف من انجام این کار تا ماه رمضان است ابراز امیدواری کرد دور جدید مذاکرات قبل از ماه رمضان ( 27 ماه مه ) آغاز شود .

این میانجیگر سازمان ملل متحد تاکنون چند دور مذاکره نا موفق برگزار کرده و هفت آتش بس در یمن شکست خورده است.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، از مارس 2015 بیش از 7700 نفر در جنگ یمن کشته شده اند و 19 میلیون نفر ( حدود دو سوم جمعیت ) به کمک نیاز دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان ملل به ائتلاف سعودی درباره حمله به بندر حدیده یمن

هشدار سازمان ملل به ائتلاف سعودی درباره حمله به بندر حدیده یمن