مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 ساعت 15:552017-04-26اجتماعي

کشف دو آبراهه جدید در مسجد امام اصفهان


همزمان با ادامه کاووش های باستان شناسان دو آبراهه جدید در مسجد امام اصفهان کشف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صدا و سیما"،مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت :هم زمان باادامه حفاری های آبراهه کشف شده در مسجد امام ، چند روز پیش نیز،باستان شناسان دو آبراهه فرعی به طول 12 متر در مسیر شرقی و غربی و تونلی دیگر به طول 34متر در مسیر شمالی و جنوبی آبراهه اصلی کشف کردند .

فریدون اله یاری افزود: باستان شناسان در ادامه این عملیات موفق به کشف ورودی تونل های کوچکتری هم شده اند که این نشان از دقت ،ظرافت و پیچیدگی در طراحی این سازه ی آبی تاریخی دارد .

وی با اشاره به اینکه مرمت و حفر این آبراهه ها برای یافتن مسیر های جدید هم چنان ادامه دارد گفت : با توجه به اینکه مجموعه عظیم میدان عصر صفوی در قلب شهر اصفهان واقع شده بود،فرضیه وجود یک شبکه بزرگ و پیچیده آبرسانی در این میدان تاریخی رابیش تر می کند .

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود :هم اکنون مستند نگاری و مرمت بخش های جدید کشف شده در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

کارشناسان مرمت و باستان شناسان میراث دی ماه سال گذشته در پی کشف معبر زیرزمینی مسقف در میدان امام(ره) به وجود شبکه آب زیر زمینی شهری که وظیفه هدایت آب باران و تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دو آبراهه جدید در مسجد امام اصفهان

کشف دو آبراهه جدید در مسجد امام اصفهان