مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 ساعت 00:352017-04-24اقتصادي

سقوط رتبه ایران در تجارت فرامرزی در سه سال گذشته


گزارش بانک جهانی حاکی ست رتبه ایران در تجارت فرامرزی از بین 190 کشور فعال در امر تجارت در سال گذشته میلادی 170 شده که نشانگر سقوط 22 پله ای ایران نسبت به سال 2014 میلادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، یکی از اصلی ترین راه های ارزیابی میزان سهولت در امر صادرات و واردات یا به طور کلی امر تجارت در جهان شاخص تجارت فرامرزی نام دارد.

این شاخص نتیجه ارزیابی دو موضوع اصلی تجارت یعنی میزان زمان و هزینه مصرف شده برای صادرات و واردات است.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازبانک جهانی در سال 2017 رتبه ایران در تجارت فرامرزی از بین 190 کشور فعال در امر تجارت در سال گذشته میلادی 170 شده که نشانگر سقوط 22 پله ای ایران نسبت به سال 2014 میلادی و شروع فعالیت پنجره واحد گمرک است.

در این شاخص هزینه واردات در ایران 851 دلار معادل دو میلیون هشتصد هزار تومان و هزینه صادرات 708 دلار معادل یک میلیون و 900 هزار تومان برآورد شده است.

در موضوع میزان زمان صرف شده برای تجارت در شاخص تجارت فرامرزی، زمان 411 ساعت برای واردات و 253 ساعت برای صادرات عنوان شده است که این مهم ایران را در زمره ضعیف ترین کشورها در تشریفات گمرکی و بورکراسی های اداری قرار می دهد.

پیش تر مسعود کرباسیان رییس کل گمرک در همایش ملی بهبود فضای کسب و کار در سال جاری گفته بود: صادرکنندگان و واردکنندگان در پنجره واحد گمرک می توانند به ترتیب در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط رتبه ایران در تجارت فرامرزی در سه سال گذشته

سقوط رتبه ایران در تجارت فرامرزی در سه سال گذشته