مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اردیبهشت 1396 ساعت 16:552017-04-24سياسي

تحلیل القدس العربی درباره انتخابات ایران و آثار آن


یادداشت نجاح محمد در القدس العربی - روزنامه القدس العربی چاپ لندن در یادداشتی در پایگاه اینترنتی خود به قلم نجاح محمد علی نوشت: بالاخره شورای نگهبان قانون اساسی ایران به جدال های انتخاباتی درباره نامزدی محمود احمدی نژاد، رییس جمهور [پیشین] ایران و حمید بقایی، معاون وی پایان داد و صلاحیت این دو را برای ورود به رقابت های انتخاباتی تایید نکرد.

شورای نگهبان قانون اساسی ایران که از شش فقیه و شش حقوقدان تشکیل شده است تنها به شش نفر از مجموع هزار و ششصد و سی و شش نفری که برای ورود به انتخابات ثبت نام کردند، اجازه ورود به رقابت های انتخاباتی داد.

شورای نگهبان تنها متولی تفسیر قانون اساسی است و کسانی را رد صلاحیت می کند که معتقد است در عمل توانایی انجام این کار را ندارند.

القدس العربی در ادامه با اشاره به تایید صلاحیت حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، مصطفی هاشمی طبا، ابراهیم رییسی، مصطفی میرسلیم و محمد باقر قالیباف و سخنان آنان نوشت: پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی هیچ یک از نامزدها درباره مسائل خارجی که ذهن مردم را درگیر کرده است، صحبت نکردند تنها به صورت گذرا به توافق هسته ای و آمریکا در دوره دونالد ترامپ اشاره و بر بحران سوریه تمرکز کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل القدس العربی درباره انتخابات ایران و آثار آن

تحلیل القدس العربی درباره انتخابات ایران و آثار آن