مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اردیبهشت 1396 ساعت 15:552017-04-24بين الملل

ایران کیش و مات نخواهد شد


وزیر دفاع امریکا در سفر دوره ای خود به منطقه تلاش کرد ائتلاف عربی، عبری و غربی علیه تهران تشکیل دهد تا به زعم خود ایران را کیش و مات کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه تحلیلی آمریکایی واشنگتن اگزمینر ، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا که در سفر دروه ای خود به منطقه، به ریاض رفته بود روز پنجشنبه پس از دیدار با همتای سعودی خود، در کنفرانس خبری گفت: تیم رییس جمهور ترامپ در حال کار برای کیش و مات کردن ایران از طریق تقویت هماهنگی با عربستان سعودی و دیگر متحدان آمریکا است.

اشاره ماتیس به تلاش ترامپ برای هماهنگی میان عربستان و دیگر متحدان امریکا را می توان نخست از شعارهای ضد ایرانی ترامپ و وعده وی به نزدیکی به متحدان سنتی خود و تغییر در رویکرد کاخ سفید در برخورد با تهران و دوم سفر مقام های رژیم صهیونیستی، عربستان، اردن و مصر به واشگتن ودیدار آنها با ترامپ و مواضعی که علیه ایران مطرح کردند ارزیابی کرد که می تواند تایید کننده تحرکاتی از سوی دولت جدید امریکا باشد که از متحدان خود خواسته است اختلافات را کنار بگذارند و بر ایران تمرکز نمایند.

در ظاهر به نظر می رسد امریکا با تشکیل ائتلافی از متحدان سنتی خود به رویارویی با ایران می اندیشد و چه بسا موضع رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا که روز پنجشنبه در یک سخنرانی کوتاه در وزارت خارجه گفت: صبر استرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران کیش و مات نخواهد شد

ایران کیش و مات نخواهد شد