مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اردیبهشت 1396 ساعت 06:402017-04-24اقتصادي

سیپری: گرایش اروپای مرکزی و شرقی به افزایش بودجه نظامی


"، موسسه تحقیقاتی سیپری Sipri سوئد روز دوشنبه اعلام کرد روسیه سال 2016 به رغم بحران اقتصادی از نظر هزینه های نظامی بعد از آمریکا و چین در رده سوم جهان قرار گرفت.

این موسسه تحقیقات بین المللی درباره صلح که در استکهلم مستقر است اعلام کرد روسیه سال گذشته 69 میلیارد و 200 میلیون دلار در بخش دفاعی خود هزینه کرد که پنج و نه دهم درصد بیشتر از سال 2015 است.

این رقم معادل پنج و سه دهم درصد تولید ناخالص داخلی روسیه است که بالاترین رقم بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است که حدود یک ربع قرن از آن می گذرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از استکهلم، سیپری در گزارشی اعلام کرد این افزایش بودجه نظامی و بار سنگین اقتصادی در شرایطی صورت گرفت که اقتصاد روسیه به علت کاهش درآمدهای نفتی و تحریم های اقتصادی که کشورهای غربی بعد از 2014 در ارتباط با مناقشه اوکراین اعمال کردند با وضع حساسی رو به رو بود .

عربستان سعودی که سال 2015 سومین بودجه دفاعی را در جهان داشت سال 2016 به رده چهارم نزول کرد.

هزینه های نظامی این کشور به رغم ادامه مشارکت در مناقشه های منطقه ای با کاهش 30 درصدی به 63 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید.

نان تیان Nan Tian از پژوهشگران این موسسه اعلام کرد کاهش درآمدهای نفتی و مشکلات اقتصادی، بسیاری از کشورهای صادر کننده نفت را وادار به کاهش هزینه های نظامی کرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیپری: گرایش اروپای مرکزی و شرقی به افزایش بودجه نظامی

سیپری: گرایش اروپای مرکزی و شرقی به افزایش بودجه نظامی