مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 20:012017-04-23بين الملل

وزات خارجه آمریکا: در حال بررسی گزارش بازداشت شهروندمان در کره شمالی هستیم


وزارت خارجه آمریکا خبر دستگیر شدن یک آمریکایی دیگر در کره شمالی را تأیید کرد که با این بازداشت، در میانه تنش های روزافزون میان واشنگتن و پیونگ یانگ، - شمار آمریکایی های زندانی در کره شمالی به 3 نفر رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، ساعتی پس از انتشار خبر دستگیری یک تبعه آمریکایی در حین خروج از کره شمالی، وزارت خارجه آمریکا از بررسی گزارش های مربوط به این رویداد خبر داد ساعتی پیش یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرده بود که یک تبعه حدوداً 50 ساله ذکور آمریکایی به نام کیم در حین حضور در فرودگاه پیونگ یانگ و پیش از سوار شدن بر هواپیما، دستگیر شده است.

کیم سومین آمریکایی است که کره شمالی دستگیر کرده است؛ تنش ها در روابط کره شمالی و آمریکا با اعزام ناوهای آمریکایی به سمت شبه جزیره کره و رزمایش مشترک آمریکایی ها با همسایه جنوبی پوینگ یانگ، شدت گرفت.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که برای حفظ حریم شخصی افراد نمی تواند جزییات بیشتری را در خصوص این ماجرا بازگو کند ولی از طریق حافظ منافع خود در پیونگ یانگ یعنی سفارت سوئد، مسئله را پیگیری می کند.

گفته می شود که پرفسور آمریکایی پیش از این در دانشگاه یانبیان چین تدریس می کرده و در کره شمالی مشغول اقدامات بشردوستانه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزات خارجه آمریکا: در حال بررسی گزارش بازداشت شهروندمان در کره شمالی هستیم

وزات خارجه آمریکا: در حال بررسی گزارش بازداشت شهروندمان در کره شمالی هستیم