مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 15:552017-04-23اجتماعي

پایین بودن سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی نسبت به متوسط کشوری


سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: در حالی که متوسط سرانه آموزش و پرورش در سطح کشور برای دانش آموزان 5.

2 مترمربع است، - این سرانه در سطح استان به 4.

5 مترمربع می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جاسم حسین پور امروز سوم اردیبهشت ماه در نشست خبری که در محل اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان برگزار شد، با اشاره به اینکه 7300 مدرسه در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: 85 درصد این مدارس دولتی هستند و حدود 42 هزار کلاس را تشکیل می دهند، 40 درصد از این کلاس ها دارای استحکام هستند و 60 درصد نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.

وی ادامه داد: از60 درصد مدارسی که نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند 35 درصد تخریبی هستند و سایر مدارس نیاز به مقاوم سازی دارند، تخریبی بودن مدارس به معنای خطرساز بودن ساختمان مدرسه نیست حتی بسیاری از مدارس تخریبی حداقل از ساختمان های مسکونی استحکام بیشتری دارند، اما از نظر برخی از آیین نامه ها مشکل دارند.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه 15 درصد مدارس استان غیر دولتی هستند، گفت: ساختمان های مدارس غیر دولتی شرایط مناسب ندارند اگرچه مهندسین سازمان نظام مهندسی استحکام آن ها را تایید می کنند، اما این مدارس از دیدگاه ما شرایط اولیه را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایین بودن سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی نسبت به متوسط کشوری

پایین بودن سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی نسبت به متوسط کشوری