مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اردیبهشت 1396 ساعت 10:552017-04-21فرهنگي

سعدی هویت فرهنگ سازِ شهر شیراز است


«سبکی که سعدی آن را بنیان کرد در تاریخ ادبیات فارسی چنان جایگاهی پیدا کرد که می توان گفت تاریخ ادبیات فارسی را به دوران پیش و پس از سعدی تقسیم کرد.

- کوروش کمالی سروستانی معتقد است: سبکی که سعدی آن را بنیان کرد در تاریخ ادبیات فارسی چنان جایگاهی پیدا کرد که می توان گفت تاریخ ادبیات فارسی را به دوران پیش و پس از سعدی تقسیم کرد.

این امر به هویت فرهنگی شیراز پیش از سعدی و پس از او نیز تسرّی پیدا کرد، بعد از  سعدی شیراز از آوازه ای ماندگار برخوردار شد و شیراز جغرافیایی و تاریخی پس از سعدی به شیراز فرهنگی و ادبی تبدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیر مرکز سعدی شناسی درباره توجه سعدی به زادگاه خود شیراز در نشست علمی یادروز سعدی که به همت مرکز سعدی شناسی، در تالار مرکز اسناد و کتاب خانه ملی مرکز فارس برپا شده بود،سخنرانی کرد.

در ادامه بخش هایی از متن سخنرانی اش را می خوانیم: توجه شاعران ایران و جهان به شیراز از نخستین زمانی که شاعران به توصیف زادگاه خویش در شعر پرداخته و از دلبستگی های خود به آن سخن گفته اند، تا به امروز که این امر مصداقی فراگیر، عمومی و جهانی یافته است، انگیزه های گوناگونی را می توان در لابه لای این گفته ها باز یافت که به تفصیل می توان بدان پرداخت؛ اما از دیگر سوی، این یادکردها خود به مفهومی تبدیل می شود که در پس زمینه خویش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعدی هویت فرهنگ سازِ شهر شیراز است

سعدی هویت فرهنگ سازِ شهر شیراز است