مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 فروردین 1396 ساعت 10:552017-04-20اقتصادي

راهکارهای حمایت از تولید داخل


تجمل گرایی و مدگرایی کاذب و دلخوشی به برندهای جهانی، باعث شده است تا کالاهای با کیفیت ایرانی و قابل رقابت با این برندها از میدان به در شوند و دچار صدمات و زیان های اقتصادی و همچنین باعث از بین رفتن فرصت های شغلی و سرمایه گذاری در کشور شود - پژوهش خبری صدا وسیما:سرازیر شدن سیل عظیم تولیدات از کشورهای دیگر به داخل کشور ما امری است که مدت هاست صورت می گیرد و علی رغم ویرانگری این سیل، متاسفانه همچنان جریان دارد.

گاهی رفاه و آسایش انگیزه های ما برای تمایل به مصرف گرایی می شود و گاهی هم عدم اندیشه به عواقب مصرف ، آن هم از نوع مصرف گرایی مبتنی بر واردات ! آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که خرید کالاهای خارجی و وارداتی تا چه حد به صنعت و اقتصاد داخلی ما لطمه می زند؟ آیا تا به حال اندیشیده ایم که حمایت از تولید داخلی منجر به مرگ اقتصاد ملی کشورمان می شود؟ خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخل، در شرایط اقتصادی که کشور ما در آن به سر می برد، یک امر کاملاً عقلانی است که بارها توسط مقام معظم رهبری و مسؤولان و کارشناسان مورد تأکید قرار گرفته است.

اما متأسفانه به رغم تأکیدات فراوان، می بینیم تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داریم و هنوز بسیاری از ایرانی ها ترجیح می دهند از کالای خارجی استفاده کنند و این هدف به دست نمی آید مگر با فرهنگ سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای حمایت از تولید داخل

راهکارهای حمایت از تولید داخل