مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 فروردین 1396 ساعت 16:252017-04-19سياسي

همایش ملی نکوداشت عطاملک جوینی در سبزوار


همایش ملی نکوداشت عطاملک جوینی امروز با پیام رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سبزوار آغاز شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما،" مرکز خراسان رضوی، در بخشی از پیام غلامعلی حداد عادل به این همایش آمده است: عطاملک جوینی دیوانسالار امیر و مورخی است که نام وی با اثر بزرگ و مهم و ماندگارش تاریخ جهانگشا ، گره خورده است وکتاب او نه تنها تاریخ سیاسی محض که روحیات مغولان، آداب و رسوم قوانین و طرز حکومت آنها را بیان کرده است.

حدادعادل در ادامه این پیام آورده است: برخی اطلاعات درباره تاریخ مغولان در این کتاب در هیچ منبع دیگری دیده نشده است و جوینی در بیان حقایق ابا نکرده و چهره واقعی و حقیقی مغولان را منصفانه به تصویر کشیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار نیز در این همایش گفت: از 40 مقاله ارسال شده از سراسر کشور به دبیرخانه همایش، 12 مقاله برگزیده شده است که چاپ و منتشر می شود.

محمد رضا سعیدی اصل افزود: زندگی، افکار و آثار جوینی، عطاملک جوینی و فن نویسندگی، سیمای اخلاقی و اجتماعی عطاملک در آیینه تاریخ جهانگشا، جنبه های زیبا شناختی و بررسی سندیت تاریخ جهانگشا، نقد تاریخی و ادبی اثر و بررسی خصوصیات سبکی تاریخ جهانگشا از محورهای این مقالات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش ملی نکوداشت عطاملک جوینی در سبزوار

همایش ملی نکوداشت عطاملک جوینی در سبزوار