مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 فروردین 1396 ساعت 12:252017-03-30پزشكي

9 درصد مردان و 49 درصد زنان سالمند تنها زندگی می کنند


رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: درحال حاضر 9 درصد مردان سالمند و 49 درصد زنان سالمند بدون همسر و تنها زندگی می کنند؛ - این درحالیست که بیش از 70 درصد مردان تنهای سالمند و 30 درصد از زنان تنهای سالمند، احساس نیاز به ازدواج مجدد را ابراز کرده اند.

احمد دلبری در گفت وگو با ایسنا، گفت: سالمندی سالم، فعال و پویا حق طبیعی تمام افراد است و دولت و سازمان های حمایتی و رفاهی نباید تنها به اضافه شدن سالیان عمر و امید به زندگی بسنده کنند بلکه باید به ارتقای کیفیت زندگی و سلامت جسمی و روانی و اجتماعی آنان توجه ویژه داشته باشند تا دوران سالمندی در نهایت آرامش و سلامت سپری شود.

وی افزود: اگرچه دوران بازنشستگی و سالمندی با زوال جسم همراه است، اما با بلوغ فکر، خرد و کمال زیستی توام بوده که می تواند دوران سالمندی را به دوران سرزندگی، اراده و عزت اجتماعی تبدیل کند.

رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، درحالیکه 99 درصد سالمندان، سابقه حداقل یک بار ازدواج را در گذشته داشته اند، اما در حال حاضر 9 درصد مردان سالمند و 49 درصد زنان سالمند بدون همسر و تنها زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 درصد مردان و 49 درصد زنان سالمند تنها زندگی می کنند

9 درصد مردان و 49 درصد زنان سالمند تنها زندگی می کنند