مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 فروردین 1396 ساعت 23:102017-03-29بين الملل

ترکیه نصب پرچم اداره اقلیم کردستان عراق در کرکوک را اشتباه خواند


" وزیر امور خارجه ترکیه نصب پرچم اقلیم کردستان عراق در کنار پرچم رسمی این کشور در ادارات و داویر رسمی این شهر را اقدامی اشتباه خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، مولود چاووش اوغلو روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی تی.

آر.

تی ترکیه و در واکنش به این اقدام، با اشاره به تصمیم یک طرفه شورای استانی کرکوک عراق مبنی بر نصب پرچم اداره اقلیم کردستان عراق در در کنار پرچم رسمی آن کشور گفت: تغییر بافت قومی آن منطقه اشتباه است.

وی این گونه اقدامات یک جانبه را بی فایده دانست و افزود: در حالی که عراق درگیر جنگ با داعش است، چنین اقداماتی، نفعی برای آینده عراق نخواهد داشت.

چاووش اوغلو اظهار کرد: ترکیه از تمامیت ارضی عراق و سوریه حمایت می کند و این اقدام مورد حمایت ما نیست و از همه می خواهیم مسئولانه رفتار کنند.

وی با اشاره به رایزنی با مقامات اقلیم کردستان عراق در خصوص این اقدام قبل از رای گیری در شورای محلی و بیان موضع ترکیه نسبت به این موضوع گفت: آنها گفته بودند که در فکر نصب پرچم اداره اقلیم کردستان عراق نیستند ولی خلاف گفته خود عمل کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، شورای اداری استان کرکوک دیروز سه شنبه به رغم خروج نمایندگان ترکمان و عرب سنی از این نهاد، با اکثریت آرا درخواست نجم الدین کریم برای افراشتن پرچم اقلیم کردستان عراق را تصویب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه نصب پرچم اداره اقلیم کردستان عراق در کرکوک را اشتباه خواند

ترکیه نصب پرچم اداره اقلیم کردستان عراق در کرکوک را اشتباه خواند