مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 فروردین 1396 ساعت 14:302017-03-29فرهنگي

منظر فرهنگی اورامانات برای ثبت جهانی شانس دارد


مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: منظر فرهنگی اورامانات شانس زیادی برای ثبت جهانی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهاد نظری در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه با بیان این که استان کرمانشاه یکی از استان های غنی در حوزه میراث فرهنگی است، اظهار کرد: به عنوان مثال گودین تپه با پنج هزار سال قدمت، شاخص کاوش های باستان شناسی در کشور است و به تنهایی قابلیت ثبت جهانی را دارد.

او ادامه داد: منظر فرهنگی اورامانات شانس بالایی برای ثبت جهانی دارد و با برنامه ریزی برای ثبت جهانی این اثر، هم استان کرمانشاه و هم استان کردستان بهره خواهند برد.

وی به گوردخمه های استان کرمانشاه، تکیه معاون الملک و کتیبه بیستون نیز اشاره کرد و آن ها را نشان دهنده اهمیت فرهنگی - تاریخی استان کرمانشاه دانست.

مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: محور ساسانی استان کرمانشاه که از معبد آناهیتا شروع می شود و تا قصر شیرین ادامه دارد نیز توانایی ثبت در آثار جهانی یونسکو را دارد.

نظری افزود: این استان از هر نظر، ابعاد تاریخی منحصربه فردی دارد و نیاز است که مسئولان استان نگاه ویژه تری به آن داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منظر فرهنگی اورامانات برای ثبت جهانی شانس دارد

منظر فرهنگی اورامانات برای ثبت جهانی شانس دارد