مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 فروردین 1396 ساعت 12:002017-03-29اقتصادي

آغاز برداشت محصول گندم در خوزستان از 10 روز آینده


رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این که برداشت محصول گندم استان هنوز آغاز نشده است، از آغاز عملیات برداشت این محصول از 10 روز آینده خبرداد.

- کیخسرو چنگلوایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سال 95 به لحاظ تولید گندم یک سال استثنایی بود و دقیقاً یک میلیون و 369 هزار تن گندم در استان تولید شد.

وی افزود: حدود 12.

3 درصد کل خرید گندم کشور به استان خوزستان متعلق است و و برای چندمین سال پیاپی، خوزستان مقام اول تولید گندم را در کشور به خود اختصاص داده است.

چنگلوایی تصریح کرد: همه برنامه ریزی ها برای تجهیزات، تدارکات، تأمین کمباین ها، تأمین سوخت، اکیپ های فنی، بحث نظارتی و آمادگی مراکز خرید در حال انجام است تا عملیات برداشت محصول گندم به خوبی انجام شود.

وی با بیان این که 23 استان، مصرف کننده گندم خوزستان هستند، افزود: به لحاظ وجود پروتیین، گلوتن و کیفیت بالای گندم تولیدی خوزستان، استان های دیگر گندم ما را با محصول خود اختلاط می کنند.

چنگلوایی با اشاره به بررسی های پژوهشکده غلات کشور در مورد محصول گندم، خاطرنشان کرد: نتایج این بررسی ها نشان داده که گندم استان خوزستان از نظر میزان رطوبت، پروتیین و گلوتن در درجه بالایی قرار دارد و محصول ما، سالم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت محصول گندم در خوزستان از 10 روز آینده

آغاز برداشت محصول گندم در خوزستان از 10 روز آینده