مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 فروردین 1396 ساعت 10:252017-03-29بين الملل

همکاری روسیه با ایران در سوریه آزمونی برای مسکو


موضع واحد رییسان جمهوری ایران و روسیه در قبال سوریه به موازات تلاش برخی محافل سیاسی برای ایجاد شکاف در همکاری های مشترک در مبارزه با تروریسم، - می تواند مسیر راهبردی شدن روابط تهران/ مسکو را هموار نماید.

در حالی که برخی سیاستمداران و کارشناسان سیاسی از رقابت ایران و روسیه در زمین سوریه خبر می دهند، به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرانس پرس رییسان جمهوری دو کشور در دیدار روز سه شنبه خود موضعی واحد در قبال بحران سوریه اتخاذ کردند.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در پایان دیدار سه ساعته با همتای ایرانی خود در کاخ کرملین، گفت: ما می توانیم با اطمینان بگوییم که روابط روسیه و ایران واقعا دوستانه و احترام آمیز است .

پوتین در ادامه تاکید کرد دولت های ما تمام توان خود را به کار می بندند تا روابط دوجانبه و چند وجهی میان دو کشور تقویت شده و این هدف دنبال شود که همکاری های دو جانبه بیش از پیش به سمت مشارکتی راهبردی پیش برود.

تاکید رییسان جمهوری ایران و روسیه بر موضع واحد در قبال سوریه در حالی است که در هفته های اخیر برخی محافل سیاسی و رسانه ای در تلاشند با تردیدافکنی در ادامه همکاری های تهران/ مسکو در مبارزه با تروریسم وافراط گرایی در سوریه، هدف های متفاوتی را برای دو کشور در این همکاری مشترک تعریف نمایند که این هدف ها می تواند روند هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری روسیه با ایران در سوریه آزمونی برای مسکو

همکاری روسیه با ایران در سوریه آزمونی برای مسکو