مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 فروردین 1396 ساعت 10:162017-03-29بين الملل

بیانیه ضد ایرانی عربستان و اردن


عربستان سعودی و اردن در پایان دیدار سران دو کشور، بیانیه مشترکی صادر و طی آن ایران را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، در بیانیه مشترک عربستان و اردن که پس از پایان دیدارهای ملک سلمان با مقامات اردنی صادر شد، از آنچه دخالت های تهران در امور داخلی کشورهای منطقه خوانده شد، ابراز نگرانی و ایران به حمایت از تروریسم و فتنه انگیزی در منطقه متهم شد.

دو طرف همچنین بر پیدا کردن راه حل سیاسی برای بحران های سوریه، یمن و لیبی و اتحاد عربی و اسلامی و تلاش برای تحکیم روابط برادرانه بین کشورهای عربی و اسلامی و تقویت ارتباطات بین آنها در زمینه های مختلف تأکید کردند.

پایگاه رأی الیوم گزارش داد که دو طرف سعودی و اردنی همچنین اهمیت پیدا کردن راه حل سیاسی برای پایان دادن به درد و رنج ملت سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور بر اساس بیانیه ژنو 1 و قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت را مورد تأکید قرار دادند.

در حالی که جنگ ویرانگر عربستان علیه یمن وارد سومین سال خود شده، سران سعودی و اردنی درباره یمن نیز بر اهمیت حفظ وحدت یمن و تحقق امنیت و ثبات آن و نیز حمایت از دولت مشروع و پیدا کردن راهکار سیاسی حل بحران این کشور بر اساس طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس و قطعنامه 2216 شورای امنیت تأکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه ضد ایرانی عربستان و اردن

بیانیه ضد ایرانی عربستان و اردن