مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 فروردین 1396 ساعت 15:252017-03-28اقتصادي

توسعه فعالیت ها و ابزار نوین مالی در بورس کالا


با توسعه فعالیت ها و ابزارهای جدید، نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصاد کشور در سال جدید پررنگ تر می شود.

- سلطانی نژاد افزود: تشکیل صندوق کالایی راهبردی که به امنیت عرضه کمک می کند از ابزارهای مهم در مسیر بهبود فضای کسب و کار است.

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: برای ایجاد صندوق های کالایی در بورس کالا بررسی های بسیاری شده و چنین صندوق هایی در جهان از سابقه تاریخی بالایی برخوردار است، بنابراین ذات تشکیل این قبیل صندوق ها قابل توجیه، منطقی و حتی مورد نیاز است و مورد تایید و حمایت بورس کالا قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هم اکنون در چارچوب اوراق سپرده کالایی و داد و ستد قبض انبار، بسترهای لازم برای تشکیل صندوق های سپرده کالایی وجود دارد و در صورت ایجاد، می تواند مورد تایید بورس کالای ایران قرار بگیرد.

سطانی نژاد گفت: در حوزه های جغرافیایی مختلف با فرض تنوع کالا، نیاز و تولیدات مختلف می توان برای تاسیس صندوق های سپرده کالایی مختلفی اقدام کرد که چارچوب های خاص خود را خواهد داشت.

وی افزود: این قبیل صندوق ها می توانند از قابلیت انتفاعی شدن برخوردار باشند زیرا غالبا خرید در قیمت های پایین و در رکود بازار انجام می شود و فروش نیز در نرخ های بالا و دوره هایی که با کمبود مواد اولیه و رشد قیمت ها روبه رو هستیم انجام خواهد شد، بنابراین ذات انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه فعالیت ها و ابزار نوین مالی در بورس کالا

توسعه فعالیت ها و ابزار نوین مالی در بورس کالا