مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 فروردین 1396 ساعت 14:552017-03-28فرهنگي

شیراز هنرپرور بدون مکانی برای خاکسپاری هنرمندان


شیراز، دیار فرهنگ و هنر، شهر شاعران و نویسندگان بنام ایران و جهان، هنوز مکانی برای خاکسپاری هنرمندان ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال های درازی است که بحث اختصاص مکانی تحت عنوان قطعه هنرمندان، برای خاکسپاری فرهنگورانی که برای سرافرازی فرهنگ و هنر این مرز و بوم عمری تلاش کرده اند، یکی از دغدغه ها بوده و هست.

اگرچه در دوره ای از سال های گذشته، با اختصاص مکانی در انتهای آرامگاه حافظیه، موضوع خاکسپاری هنرمندان به سرانجام رسید اما با ممنوعیت دفن اموات در این مکان، بار دیگر موضوع اختصاص نیافتن مکانی مناسب تحت عنوان قطعه هنرمندان، در صدر توجه قرار گرفت.

طی یک سال گذشته، یکی از مباحث مطرح در شورای اسلامی شهر شیراز، اختصاص قطعه ای مناسب در یکی از گورستان های شهر به هنرمندان بود، موضوعی که هنوز هم به سامان نرسیده است.

هرچند سال گذشته و با آغاز بهره برداری رسمی از گورستان بهشت احمدی این موضوع بار دیگر طرح شد، اما در عمل هیچ اقدام اجرایی برای اختصاص قطعه ویژه هنرمندان شکل نگرفت و جامه عمل نپوشید.

سال گذشته شماری از هنرمندان دیار فارس، به آسمان پرکشیدند و آخرین آنان مرحوم فقید کشتکاران بود، مردی که بیش از 70 سال در عرصه فرهنگ و ادب تلاش های سترگی انجام داد و به عنوان فردی تأثیرگذار در این حوزه، شناخته شده مردم شهر و دیارش بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز هنرپرور بدون مکانی برای خاکسپاری هنرمندان

شیراز هنرپرور بدون مکانی برای خاکسپاری هنرمندان