مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 فروردین 1396 ساعت 14:052017-03-28اجتماعي

دیدن نگهبان های غول پیکر لوت را در سفر به نهبندان تجربه کنید


در مسیر جاده نهبندان پس از ورود به کویر لوت نخستین عارضه های عجیب کویر آغاز می شود دشتی مملو از سازه های غول پیکر که تا چشم کار می کند کویر را در برگرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرستان نهبندان با 41 هزار و 102 کیلومتر مربع وسعت، جنوبی ترین شهر خراسان جنوبی است.

شهرستان نهبندان به اقتضای موقعیت طبیعی آن و مجاورت با کویر، دشتی نسبتاً وسیع واقع شده است.

از نظر ناهمواری این شهرستان در شمال مشتمل بر ارتفاعاتی است که قلل آن به 2500 متر می رسد کوه سرخ، کوه بیدمشک و کوه بوبک از جمله این ارتفاعات است.

شهرستان نهبندان یکی از جذاب ترین گزینه ها برای مسافرت های نوروزی است، این شهرستان پتانسیل های بالقوه ای در زمینه گردشگری دارد که از جمله آن کویرنوردی در لوت به عنوان یک اثر ثبت شده در میراث جهانی است.

اگر گذری به آمار حضور گردشگران خارجی در خراسان جنوبی بیندازید متوجه افزایش شمار فراوان گردشگران اروپایی می شوید این آمار در سال جاری نشان از افزایش 100 درصدی دارد.

اقلیم متفاوت و البته بکر بودن و جاذبه بی نظیری شهرستان نهبندان و کویر لوت می تواند تجربه سفری پرماجرا را در نوروز 96 مهیا کند.

بیشتر گردشگران که تاکنون به خراسان جنوبی سفر داشته اند کویرنوردی و بازدید از جاذبه های لوت را در اولویت داشته اند و سعی می کنند از جاذبه های کویر لوت نهایت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدن نگهبان های غول پیکر لوت را در سفر به نهبندان تجربه کنید

دیدن نگهبان های غول پیکر لوت را در سفر به نهبندان تجربه کنید