مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 فروردین 1396 ساعت 16:402017-03-27اجتماعي

بازدید 47 هزار و 794 گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری قم


مسئول کمیته اماکن و موزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، گفت: 47 هزار و 794 گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری قم از 25 اسفندماه تا 3 فروردین 96 بازدید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاظم فداییان با اشاره به طرح نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین 96 اظهار داشت: از این تعداد حدود 46882 گردشگر ایرانی و .

912 گردشگر خارجی بودند.

وی با تاکید بر این که 100 مکان با حضور کارشناسان میراث فرهنگی میزبان گردشگران نوروزی است گفت:گردشگران از مقابر باغ گنبد سبز، تیمچه بزرگ و بازار،مسجد جامع،خانه امام خمینی(ره)، خانه ملاصدرا، خانه زند، کاروانسرای دیر گچین، محوطه تاریخی قلی درویش و دو موزه مردم شناسی و گنجینه آثار مراجع دیدن کردند.

مسئول کمیته اماکن و موزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: تیمچه بزرگ و بازار به خاطر نوع معماری فاخر، خانه تاریخی امام راحل به یاد مبارزات سیاسی و اجتماعی امام در زمان انقلاب و کاروانسرای دیرگچین به عنوان مادر کاروانسراهای ایران از جمله آثاری است که بیشترین بازدید را داشته است.

وی با بیان این که در کاروانسرای دیرگچین طرح نوروزگاه اجرا شده است، گفت: در این مکان تاریخی برنامه هایی از جمله رسم های نمایشی، فرهنگی و اجتماعی، آیینی پیشواز نوروز، ادبیات شفاهی، موسیقی نوروز، سفرهای نوروز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید 47 هزار و 794 گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری قم

بازدید 47 هزار و 794 گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری قم