مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 21:202017-03-26بين الملل

هشدار ترکیه: 3 میلیون پناهجو می خواهند از ایران به ترکیه و اروپا بروند


در سال 2016 تعداد 30 هزار پناهجو به صورت غیرقانونی از مرزهای ایران وارد شهرهای شرق ترکیه شدند که اقدامات قانونی نسبت به آنها انجام شد.

- دولت ترکیه مدعی وجود 3 میلیون پناهجو در ایران شد که در حال کسب آمادگی برای ورود به خاک ترکیه برای مهاجرت نهایی به اروپا هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران"، "ویسی کایناک" معاون نخست وزیر ترکیه یکشنبه، 6 فروردین ماه در گفتگو با شبکه سی ان ان ترک، گفت: اطلاعاتی به دست ما رسیده است که نشان می دهد 3 میلیون پناهجو که اکثریت آنها افغانی هستند، قصد دارند از مرز ایران وارد ترکیه شوند.

وی همچنین ایران را در این باره مسئول دانست و مدعی شد: ایران چشمان خود را نسبت به مهاجرت این تعداد از پناهجویان به خاک ترکیه می بندد.

معاون نخست وزیر ترکیه افزود: در سال 2016 تعداد 30 هزار پناهجو به صورت غیرقانونی از مرزهای ایران وارد شهرهای شرق ترکیه شدند که اقدامات قانونی نسبت به آنها انجام شد.

کایناک تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، این پناهجویان قصد بقا در ترکیه را ندارند و می خواهند از طریق ترکیه به اروپا مهاجرت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مقصد نهایی این 3 میلیون پناهجو کشورهای اروپایی خواهد بود خواستار بازنگری در توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درباره پذیرش پناهجویان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار ترکیه: 3 میلیون پناهجو می خواهند از ایران به ترکیه و اروپا بروند

هشدار ترکیه: 3 میلیون پناهجو می خواهند از ایران به ترکیه و اروپا بروند