مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 19:162017-03-26بين الملل

«اردوغان» بازهم مقامات آلمان را «فاشیست» خطاب کرد


رییس جمهور ترکیه به خاطر حمله گروه های نئونازی به مساجد مسلمانان در برلین، دوباره مقامات آلمان را فاشیست خطاب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز (یکشنبه) مقامات آلمان را بخاطر مقابله نکردن با هتک حرمت مساجد مسلمانان در شهرهایشان، فاشیست خطاب کرده و خواستار مجازات گروه های نئونازی شد.

اردوغان طی سخنرانی در جمع هوادارنش در استانبول ضمن محکوم کردن منع فروش تسلیحاتی آلمان به ترکیه، گفت برلین به آنکارا که متحد او بعنوان یک عضو ناتو است سلاح نمی فروشد اما آنها را در اختیار گروه های تروریستی قرار می دهد.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح" وی همچنین افزود: آنها به رییس جمهور ترکیه می گویند دیکتاتور ولی زمانی که ما آنها به دلایلی فاشیست می نامیم، به مقامات آلمانی برمی خورد.

اردوغان ضمن انتقاد از انفعال مقامات آلمانی در برابر گروه های نئونازی که به مسلمانان و اتباع ترکیه در آلمان حمله می کنند، تاکید کرد ترکیه خوستار صلح با همه کشورهاست و هیچ سیاست خصمانه ای با کسی ندارد.

آنکارا در هفته های اخیر شاهد تنش های وخیمی با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند بر سر سخنرانی وزیرانش جهت جمع آوری رای بله برای رفراندوم تغییر قانون اساسی در جمع اتباع ترک در کشورهای مذکور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اردوغان» بازهم مقامات آلمان را «فاشیست» خطاب کرد

«اردوغان» بازهم مقامات آلمان را «فاشیست» خطاب کرد