مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 17:252017-03-26اقتصادي

ایجاد واحد حسابداری کل برای ساماندهی بدهی های ناشناخته دولت


یکی از مشکلات اصلی در سر راه پیگیری موضوع بدهی ها و مطالبات دولت عدم وجود فهرست یگانه وجامعی از این موارد است که سبب تأخیر و سردرگمی دستگاه ها و ارگان ها در رسیدگی به این موضوع می شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد : با روی کار آمدن دولت یازدهم و توجه ویژه وزارت به موضوع بدهی ها و مطالبات و با توجه به الزامات قانون رفع موانع تولید، ثبت و احصای این بدهی ها در دستور کار قرار گرفت.

مهمترین بخش این بدهیها، به مواد قانونی بر می گشت که مسئولیت تعهدات مالی را بر عهده دولت گذاشته بود اما در طول سالیان هیچ دستگاهی برای تسویه آن تعیین نشده بود.

برای پوشش این ایراد ساختاری، اداره حسابداری کل در وزارت اقتصاد تشکیل شد تا این بدهیها را احصا، ساماندهی و برای تسویه آنها برنامه ریزی کند.

ریشه یابی معضل تاریخی بدهیهاپیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، بدهی ها و مطالبات دولت در دستگاه خاصی ثبت و نگهداری نمی شد بلکه شاهد این بودیم که این اطلاعات به صورت های پراکنده در دفاتر اشخاص و طرف های حساب دولت وجود داشت.

از این رو و باتوجه به تکالیف مقرر در ماده (1) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، که دولت را موظف به تهیه جدول بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی کرده است برای نخست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد واحد حسابداری کل برای ساماندهی بدهی های ناشناخته دولت

ایجاد واحد حسابداری کل برای ساماندهی بدهی های ناشناخته دولت