مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 14:252017-03-26اقتصادي

سفال شهرضا ثبت ملی می شود


معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: پیگیری های زیادی برای ثبت ملی سفال شهرضا انجام شده که با توجه به قابلیت های منحصر به فرد این هنر در شهرضا، - مرحل اجرایی آن با سرعت بیشتری پیگیری و در آینده نزدیک به اتمام خواهد رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،میرهادی رومیانی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از آثار و ابنیه تاریخی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: مردم و مسئولان شهرستان شهرضا تقاضای زیادی برای ثبت ملی سمنوی سنتی این شهرستان داشتند که این مسئله از اولویت های کاری در این شهرستان محسوب می شود که در همین جا به مردم شهرضا قول پیگیری آن را می دهیم.

وی با اشاره به انجام مطالعات اولیه درخصوص ساماندهی بازار تاریخی شهرضا اظهار کرد: این مطالعات در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده و با هماهنگی فرماندار مقرر شد تا با مشارکت شهرداری، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و سازمان میراث فرهنگی و کسبه محلی برای احیای این مجموعه بی نظیر اقدام شود.

معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی همچنین با اشاره به بازدید از کارگاه های سفالگری شهرضا، گفت: با توجه به اینکه شهرضا در ردیف مهمترین پایگاه های هنر سفالگری ایران قرار دارد، پیگیریهایی در مرکز استان اصفهان برای ثبت ملی سفال شهرضا انجام شده که متعاقب آن در سازمان میراث فرهنگی کشور نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفال شهرضا ثبت ملی می شود

سفال شهرضا ثبت ملی می شود