مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 14:202017-03-26اقتصادي

زیربخش های مغفول مانده کشاورزی فعال و احیا می شود


وزیر جهاد کشاورزی افزایش تولید و توسعه اشتغال در حوزه کشاورزی را با فعال سازی بخش های معقول مانده امکان پذیر دانست.

- محمود حجتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، با اشاره به اینکه کشت گلخانه ای یکی از ظرفیت های بسیار مناسب برای افزایش محصول و اشتغال است ، افزود : هر یک هکتار کشت گلخانه 10 نفر از افراد تحصیلکرده و سایر عوامل را مشغول به کار می کند.

وی بهره وری مصرف آب را در گلخانه ها نسبت به کشت سنتی 10 برابر دانست و گفت: راندمان آب به طور متوسط در سال های اخیر از 37 درصد به 43 درصد رسیده است که سبب افزایش تولید خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه پرورش ماهی در قفس در سال جاری تا 50 هزار تن در سواحل جنوبی و شمالی ادامه داد: هم اکنون 400 قفس در دریا تعبیه شده است و هم اکنون تا 16 هزار تن تولید می کند که افزایش خواهد یافت.

حجتی برنامه توسعه تولید ماهی در قفس را 200 هزار تن در برنامه 5 ساله اعلام کرد و گفت: با حضور سرمایه گذاران و پشتیبانی های دولت این برنامه محقق و اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به وجود بازارهای مناسب و رو به رشد داخلی و خارجی برای محصولات سالم افزود: کشت گیاهان دارویی نیز از دیگر ظرفیتهای مغفول مانده است که با تنوع آب و هوایی در کشور و عرصه های طبیعی موجود می توان برای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیربخش های مغفول مانده کشاورزی فعال و احیا می شود

زیربخش های مغفول مانده کشاورزی فعال و احیا می شود