مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 فروردین 1396 ساعت 15:102017-03-25اقتصادي

توسعه سامانه های گمرکی ؛ درامدها به 190 هزار میلیارد ریال افزایش یافت


توسعه فناوری ها و تجهیزات نوین گمرکی به تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" به نقل از گمرک ایران ؛ گرچه بر پایه گزارش بانک جهانی رتبه ایران در شاخص لجستیک گمرک، با بهبود 18 پله ای از 114 در سال 2014 به 96 در سال 2016 ارتقا یافت اما تاکید رهبر معظم انقلاب بر برخورد با قاچاق ، افزایش بیشتر زیرساخت های گمرکی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی گوشزد می کند.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در حرم مطهر رضوی (ع) درباره بایسته های تقویت تولید ملی قاچاق کالا را ضربه به اقتصاد کشور و برخورد قاطع و اساسی با آن را در گرو مبارزه با باندهای قاچاق دانستند .

دولت یازدهم با توجه به لزوم ساماندهی فرایندهای واردات و صادرات، هدفمندی درآمدهای مالیاتی و کاهش قاچاق وارد عرصه شد و تحول گمرکی را در دستور کار قرار داد.

سامانه جامع گمرکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) گامی اساسی در این زمینه به شمار می رود که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده است و پانزدهم مهر 1393 با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

از زمان راه اندازی این سامانه، درآمدهای گمرکی 2 برابر شد و از 76 هزار میلیارد ریال در آغاز اجرا به 140 هزار میلیارد ریال در پایان آبان 1395 رسید و در سال گذشته بنا بر اعلام دکتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه سامانه های گمرکی ؛ درامدها به 190 هزار میلیارد ریال افزایش یافت

توسعه سامانه های گمرکی ؛ درامدها به 190 هزار میلیارد ریال افزایش یافت