مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 فروردین 1396 ساعت 01:252017-03-24اقتصادي

از «سهم 88 درصدی نفت در رشد اقتصادی» تا «موانع پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی»


این پیمانه موضوعاتی همچون افزایش قیمت مس و آلومینیوم، کاهش قیمت طلا، افزایش قیمت نفت، امارات واردات گوشت از برزیل را ممنوع کرد، کاهش نرخ بهره بانک مرکزی روسیه، - رییس اتاق بازرگانی تهران در مصاحبه با رادیو اقتصاد در خصوص انتظارات بخش خصوصی از دولت در سال جدید اظهار کرد: اگر تولید و اشتغال را به عنوان شعار رهبر معظم انقلاب مد نظر قرار دهیم، سه رکن محیط کسب و کار، سرمایه گذاری و امنیت در این فضا باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی امنیت را به عنوان مهم ترین اصل در حوزه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: پول به سمت سرمایه گذاری امن حرکت می کند؛ همچنین محیط کسب و کار باید فاقد موانع معمول بر سر راه تولید داخلی باشد! خوانساری بزرگ و فربه بودن دولت را از جمله موانع اصلی دانست و ادامه داد: دولت های بزرگ باعث عدم کارایی و نا موفق بودن اقتصاد می شوند؛ چراکه دخالتِ دولت، بیش از اندازه دست و پا گیر خواهد بود؛ از طرفی قیمت ارز در رونق تولید بسیار دخیل است.

رییس اتاق بازرگانی تهران غیر واقعی بودن قیمت ارز را موجب بالا رفتن ارزش کالای داخلی و ارزان شدن کالای خارجی عنوان کرد و گفت: بحث دیگر مبتنی بر مجوزهای غیر ضروری و امضاهای طلایی است که بر سر تولید موانعی ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «سهم 88 درصدی نفت در رشد اقتصادی» تا «موانع پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی»

از «سهم 88 درصدی نفت در رشد اقتصادی» تا «موانع پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی»