مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 فروردین 1396 ساعت 10:102017-03-24بين الملل

پرده دیگری از جاسوسی سیا از طریق رایانه های مک


وب سایت افشاگر ویکی لیکس بار دیگر اسنادی را منتشر کرد که نشان می دهد چگونه سیا رایانه های مک شرکت اَپل را با بدافزارهای جاسوسی آلوده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمشرق، طبق اسنادی که ویکی لیکس روز پنجشنبه منتشر کرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا موفق شده است به طور دائم رایانه های مک شرکت اَپل را به گونه ای آلوده کند که حتی نصب مجدد سیستم عامل نیز به پاک شدن و از بین رفتن این ویروس کمکی نمی کند.

ویکی لیکس در دومین افشاگری از انبار ابزار هک سیا، اعلام کرد که ظاهراً این آژانس جاسوسی آمریکا موفق شده است از سال 2008 با مداخله در شبکه توزیع اپل، ویروس های خود را وارد آیفون های جدید و استفاده نشده کند.

این افشاگری بعد از اولین افشاگری 9 مارس منتشر شده است که در آن زمان، اسنادی از ابزارهای هک سیا منتشر شد.

انتشار این اسناد موجب شده است که تحقیقاتی در خصوص چگونگی نشت این اطلاعات از سیا و رسیدن آن به سایت ویکی لیکس در آمریکا آغاز شود.

جدیدترین اسناد بر این تمرکز دارد که چگونه سیا ابزار الکترونیکی شخصی شرکت معروف اپل را برای جاسوسی از کاربران هدف قرار می دهد.

این اسناد نشان می دهد که سیا در سال 2012 ابزاری را تحت عنوان پیچ گوشتی صوتی به وجود آورد که می تواند فرایند بوت شدن رایانه های اپل که با رمز محافظت شده است را از ابزارالات جانبی همچون آداپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرده دیگری از جاسوسی سیا از طریق رایانه های مک

پرده دیگری از جاسوسی سیا از طریق رایانه های مک