مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 فروردین 1396 ساعت 06:552017-03-23بين الملل

عفو بین الملل واشنگتن و لندن را به دامن زدن به نقض حقوق بشر در یمن متهم کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" ؛ سازمان عفو بین الملل پنجشنبه آمریکا و انگلیس را به دامن زدن به نقض خطرناک حقوق بشر در یمن از طریق فروش تسلیحات به عربستان سعودی که فرماندهی ائتلاف متجاوز در یمن را برعهده دارد متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از دبی ، این سازمان در بیانیه ای افزود : آمریکا و انگلیس با روند انتقال میلیاردها دلار سلاح به عربستان سعودی به نقض خطرناک حقوق بشر که موجب بحران ویران کننده برای غیرنظامیان شده است دامن می زنند و این اقدام تا سطح گسترده ای به همه تلاشهای بشردوستانه برای مقابله با این بحران آسیب می زند.

عفو بین الملل اضافه کرد : از زمان آغاز منازعه در مارس 2015 تاکنون واشنگتن و لندن در مجموع به ارزش پنج میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی صادر کرده اند که این 10 برابر بیشتر از ارزیابی هزینه های وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت توسعه بین المللی انگلیس یا آنچه که در بودجه خود به عنوان کمک به یمن در دو سال گذشته اختصاص داده اند و ارزش آن به 450 میلیون دلار می رسد به شمار می رود.

لین معلوف مدیر مطالعات دفتر منطقه ای سازمان عفو بین الملل در بیروت در بیانیه ای افزود : دو سال منازعه ، سه میلیون نفر را مجبور به فرار از خانه های خود کرده و زندگی هزاران غیرنظامی را نابود کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو بین الملل واشنگتن و لندن را به دامن زدن به نقض حقوق بشر در یمن متهم کرد

عفو بین الملل واشنگتن و لندن را به دامن زدن به نقض حقوق بشر در یمن متهم کرد