مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اسفند 1395 ساعت 11:252017-03-20فناوري

عصای هوشمند، همراهی مطمئن برای سالمندان


نمایشگاه CES امسال شرکت Smartcane از یک عصای هوشمند رونمایی کرد که می تواند با استفاده از سنسور های حرکتی به افراد مسن و کسانی که مشکل جسمی و حرکتی دارند، - کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، در نمایشگاه CES 20177 عصای هوشمندی معرفی گردید که دارای سنسورهای حرکتی، شتاب سنج داخلی و ژیروسکوپ برای ردیابی حرکت های کاربر است.

وجود این امکانات، عصای Smartcane را مبدل کرده است به ایمن ترین عصای دیجیتالی برای سالمندان و یا افراد دارای مشکلات حرکتی.

علاوه بر تمام امکانات ذکر شده، این عصای هوشمند از یک سیستم هشدار دهنده استفاده می کند که مستقیما به شبکه جی اس ام متصل شده است.

اگر شخص استفاده کننده از این عصا به زمین بیفتد و احتیاج به کمک داشته باشد، این عصای هوشمندی هشداری برای پرستار و یا فرزندان وی ارسال کرده و آن ها را از این اتفاق آگاه می سازد.

طرز کار این عصای هوشمند به این شکل است که ابتدا داده های جمع آوری شده توسط عصا به یک سرور حفاظت شده منتقل می شوند، در مرحله ی بعد داده ها به وسیله هوش مصنوعی پردازش شده تا عادت ها و کم تحرکی کاربر مورد ارزیابی قرار گرفته و معین گردد که بی تحرکی وی نتیجه ی خستگی بوده یا تغییرات الگوی حرکت، علامت بیماری شخص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عصای هوشمند، همراهی مطمئن برای سالمندان

عصای هوشمند، همراهی مطمئن برای سالمندان