مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1395 ساعت 20:002017-03-13فرهنگي

تهامی نژاد: صدایم در نمی آید


سی وهفتمین نشست از سلسله نشست های «رخدادتازه مستند» با نمایش فیلم کمتردیده شده ی «سینمای ایران: از مشروطیت تا سپنتا»(1349) به کارگردانی محمد تهامی نژاد، - سی وهفتمین نشست از سلسله نشست های رخدادتازه مستند با نمایش فیلم کمتردیده شده ی سینمای ایران: از مشروطیت تا سپنتا (1349) به کارگردانی محمد تهامی نژاد، برپا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق گزارش رسیده، محمد تهامی نژاد پس از نمایش فیلم به ارائه توضیحاتی پیرامون روند شکل گیری فیلم پرداخت و با اشاره به مشکلاتی چون دسترسی به شخصیت ها و فیلم هایی که در این مستند از آنها استفاده شده است، گفت: این فیلم قدیمی ترین سند از یک دوره از تاریخ سینمای ایران است اما متاسفانه سال هاست که هیچ نسخه کپی از فیلم وجود ندارد.

این فیلم با وجود اهمیت آن در هیچ دوره ای نه قبل از انقلاب و نه بعد از آن مورد عنایت و توجه قرار نگرفت.

او در ادامه با اشاره به استفاده از سایه بازی، پرده خوانی و نقالی در فیلم به ارائه توضیحاتی در زمینه لزوم توجه به تاریخ نمایش در ایران و دستاوردهای نمایشی قبل از سینما پرداخت.

علیرضا قاسم خان معاون پژوهشی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ادامه نشست درباره این فیلم گفت: سینمای ایران: از مشروطیت تا سپنتا برخاسته از گفتمانی است که در دهه های سی و چهل در ایران شکل گرفته و در حقیق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهامی نژاد: صدایم در نمی آید

تهامی نژاد: صدایم در نمی آید