مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1395 ساعت 12:302017-03-08اقتصادي

تولید 12 دارو از 38 داروی در لیست اولویت تولید


رییس کارگروه پزشکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با بیان اینکه 38 دارو در لیست اولویت تولید قرار دارند، گفت: از این تعداد 12 دارو توسط شرکت های تولید کننده تولید خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فریدون مهبودی با اشاره به شرایط تولیدات دارویی در کشور، افزود: در حال حاضر 160 داروی بیوتکنولوژی در دنیا وجود دارد و قطعا این بازار در آینده بزرگتر و با ارزش افزوده بالاتری به کار خود ادامه خواهد داد و ما نیز باید در این بازار سهم خود را ادا کرده و شتاب دهننده ها را به سمت دانشکده های داروسازی سوق دهیم.

وی افزود: بر اساس اولویت های کشور، 38 دارو در لیست تولید قرار دارد و تا الان توانایی تولید حدود 12 دارو توسط شرکت ها اعلام شده و بقیه داروهای مورد نیاز نیز طی لیستی به شرکت ها اعلام خواهد شد تا در صورت توانایی تولید آن دارو، آمادگی خود را اعلام کنند.

رییس کارگروه پزشکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خاطر کرد: یکی از مهمترین اهداف شتاب دهنده زیست فناوری پزشکی در حوزه دارو این است که از سال 97 شاهد رشد سریع داروهای زیست فناوری در کشور باشیم.

به گفته مهبودی، داروهای زیست فناوری جزء مهمترین داروهای مورد نیاز در کشور است و به یک تلاش جمعی و همگانی برای تکمیل سبد داروهای زیست فناوری کشور احتیاج داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 12 دارو از 38 داروی در لیست اولویت تولید

تولید 12 دارو از 38 داروی در لیست اولویت تولید