مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1395 ساعت 11:052017-03-08اقتصادي

فناوری های نوین و بیوتکنولوژی جایگزین مناسب ذخایر زیرزمینی


رییس انجمن علمی بیوتکنولوژی ایران با بیان اینکه کشورها نباید مغرور به ذخایر زیرزمینی شوند، افزود: براساس گزارش بانک جهانی در زمانی فیلیپین خوش آتیه ترین کشور دنیا و اوگاندا عروس قاره آفریقا بود.

- اما این کشورها به دلیل عدم توجه به رشد فناوری امروزه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیروس زینلی در نشست علمی نقش بیوتکنولوژی در اصلاح سبک زندگی شروع زیست فناوری نوین را از کشور آمریکا دانست و افزود: یک محقق آمریکایی با دستکاری عوامل وراثتی توانست بیوتکنولوژی نوین را به جهانیان معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون این علم پیشرفت های زیادی در حوزه های پزشکی و کشاورزی داشته است، ادامه داد: در حال حاضر در ایران نیز گام های موثری برای پیشبرد این علم برداشته شده است به گونه ای که محققان توانستند فاکتور هشت را برای بیماران مبتلا به هموفیلی با روش های بیوتکنولوژی تولید کنند.

رییس انجمن علمی بیوتکنولوژی ایران در ادامه افزود: در حال حاضر یکی از شرکت های بزرگ دنیا دارویی برای درمان سرطان پستان تولید کرده است که سال گذشته ایران بالغ بر 220 میلیارد تومان از این دارو وارد کرده و اخیراً نیز یکی از شرکت های دانش بنیان کشور نیز توانسته است این دارو را تولید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری های نوین و بیوتکنولوژی جایگزین مناسب ذخایر زیرزمینی

فناوری های نوین و بیوتکنولوژی جایگزین مناسب ذخایر زیرزمینی