مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1395 ساعت 12:552017-03-04اقتصادي

نباید کشاورزان کشور را از زیست فناوری و مهندسی ژنتیک محروم کرد


رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز اظهار داشت: مخالفتها با محصولات حاصل از مهندسی ژنتیک هیچ مبنای قانونی ندارد و از سوی دیگر عمده بذرها و محصولات کشاورزی وارداتی به کشور تراریخته هستند؛ - لذا جلوگیری از فعالیت محققان ایرانی و ممانعت از تولید داخلی این محصولات هیچ گونه توجیهی ندارد و در نهایت تنها به سود واردکنندگان خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر افشاری فر که در افتتاحیه همایش تخصصی زیست فناوری و مهندسی ژنتیک در تولید دانش بنیان در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز سخن می گفت، اظهار داشت: در حال حاضر 180 میلیون هکتار از اراضی زراعی دنیا زیر کشت محصولات تراریخته رفته که آمریکا با وجود این که یکی از سختگیرانه ترین قوانین در زمینه سلامت غذا را دارد با 73 میلیون هکتار مزارع تراریخته بزرگترین تولیدکننده محصولات تراریخته در دنیاست.

وی با تاکید بر این که طی بیش از بیست سالی که از تجاری سازی محصولات تراریخته گذشته هیچ مستند علمی درباره عوارض تراریخته ها گزارش نشده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین مزایای محصولات تراریخته که حذف بخش عمده ای از کودهای شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی است.

افشاری فر در عین حال خاطرنشان کرد: باید حرفهای مخالفان محصولات تراریخته را هم بشنویم و با منطق و استدلال با آنها بحث کنیم ضمن این که نباید کشور ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید کشاورزان کشور را از زیست فناوری و مهندسی ژنتیک محروم کرد

نباید کشاورزان کشور را از زیست فناوری و مهندسی ژنتیک محروم کرد