مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 14:062017-02-25بين الملل

گمانه زنی ها در خصوص مانور نظامی القاعده در افغانستان


برخی گزارش های منتشر شده نشان می دهد شاخه هایی از جنگجویان القاعده در ولایت های شمال و شرق افغانستان سرگرم مانورهای نظامی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، گروه جماعت امام بخاری و تحریک ازبکستان از شاخه های القاعده، بتازگی اعلام کرده اند که فعالیت های تخریبی شان را در برخی ولایت های شمال و شرق افغانستان آغاز کرده اند.

شبک یک افغانستان با انتشار گزارشی اعلام کرد: گروه های یاد شده با پخش یک ویدیو اعلام کرده اند که در شمال و شرق کشور سرگرم مانورهای نظامی هستند و فعالیت هایشان را در این مناطق آغاز کرده اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید هرچند بسیاری از جنگجویان این گروه نابود شده اند،اما ده ها جنگجوی جماعت امام بخاری و تحریک ازبکستان در ولایت های فاریاب، سرپل و قندوز فعالیت دارند.

ژنرال محمد رادمنش گفت: این گروه ها در نوارهای مرزی جنوب و در مناطقی از فاریاب، سرپل و هم چنان در قندوز که تعداد زیاد آنان سرکوب شدند، وجود داشتند.

برخی کارشناسان نظامی در افغانستان می گویند جنگجویان القاعده تحت نام گروهای کوچک هراس افکن حتی با خانواده هایشان در بدخشان زندگی کرده و هشدار می دهند اگر مدیرت موثر در رهبری جنگ به میان نیاید، مهار این گروه ها از توان نظامیان کشور خارج است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی ها در خصوص مانور نظامی القاعده در افغانستان

گمانه زنی ها در خصوص مانور نظامی القاعده در افغانستان