مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1395 ساعت 20:502017-02-19بين الملل

بازیگران اصلی در حل مناقشه سوریه از نگاه نماینده آمریکا


" نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش طی سخنانی گفت که ایران، روسیه و ترکیه بازیگران اصلی در حل مناقشه سوریه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برت مک گورک نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا در ائتلاف تحت فرماندهی این کشور علیه گروه داعش گفت روسیه، ترکیه و ایران بازیگران اصلی در حل مناقشه سوریه هستند.

وی افزود : من فکر می کنم ابتکار آستانه که با حمایت روسیه، ترکیه و ایران آغاز شده بسیار مهم است زیرا در بسیاری از بخش های سوریه که جنگ در آن جریان دارد، آنها از نفوذ بالایی برخوردارند.

این اظهارات مک گورک در واکنش به اظهارات استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه درخصوص نقش کاخ سفید در حل بحران سوریه بیان شد.

دی میستورا پیشتر با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر در پرونده حل بحران سوریه حضور ندارد، گفت: آمریکا می گوید که به جنگ با داعش مشغول است که باعث می شود از پرونده سوریه به دور باشد.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازیگران اصلی در حل مناقشه سوریه از نگاه نماینده آمریکا

بازیگران اصلی در حل مناقشه سوریه از نگاه نماینده آمریکا