مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1395 ساعت 13:152017-02-19دانش

پاشنه آشیل توسعه آموزش عالی، نبود نهادهای علمی پایدار است


عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: پاشنه آشیل توسعه آموزش عالی در کشور نبود نهادهای علمی پایدار، علی رغم وجود ستارگان علمی بسیار زیاد در این نهادها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مقصود فراستخواه عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در سمینار "نقش دانشگاه خوارزمی در توسعه آموزش عالی کشور" اظهار کرد: سهم دانشگاه خوارزمی در آموزش عالی ایران موضوع مهم و قابل بررسی است و در این زمینه باید توجه کرد که توسعه آموزش عالی به معنای افزایش مکان ها و ساختمان های دانشگاهی نیست و نهادهای پایدار علمی باید به وجود بیاید تا بتوانیم ادعا کنیم آموزش عالی توسعه یافته است.

وی افزود: اثربخشی و بهره وری توانایی در گسترش مرزهای دانش، سرمایه انسانی موثر، پاسخگویی به مسائل جامعه ایرانی و نقد و روشنگری اجتماعی است.

وی با اشاره به شرایط توسعه علمی آموزش عالی گفت: شرط نخست این است که این موجودیت بتواند پاسخ نیرومندی به این پرسش که من کیستم، بدهد و هویت خود را بررسی کند که این مساله یک وجه تشابه دارد که باید با علم جهانی خود را تعریف کنیم و از بعد دیگر تمایزی است که علاوه بر تشابه هویتی ما با جهان باید مشخص شود که دانشگاه های ایران چه تمایزی با دیگر دانشگاه های جهان دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاشنه آشیل توسعه آموزش عالی، نبود نهادهای علمی پایدار است

پاشنه آشیل توسعه آموزش عالی، نبود نهادهای علمی پایدار است