مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1395 ساعت 11:502017-02-13پزشكي

پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان چیست؟


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان می توان به اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه های درمانی و مراقبت پزشکی و افت تحصیلی اشاره کرد.

- کامبیز مهدی زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سوءتغذیه اصطلاحی است که برای بیان حالت کسی که رژیم غذایی نامتعادلی دارد، به کار می رود.

وی افزود: کسی که سوءتغذیه دارد، ممکن است غذای خیلی کم یا خیلی زیادی مصرف کند و در هر دو صورت، در رژیم غذایی او، یک یا چند ماده مغذی وجود نداشته است.

مهدی زاده تصریح کرد: از پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان می توان به اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی و افزایش هزینه های درمانی و مراقبت پزشکی، افت تحصیلی و تحمیل هزینه های سنگین به آموزش و پرورش کشور و از دست دادن روزهای کاری والدین را نام برد که بار سنگین مالی بر اقتصاد جامعه نیز در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وارد می سازد.

مهدی زاده ادامه داد: سوءتغذیه هنگامی رخ می دهد که بدن غذای کافی که برای رشد و سالم بودن نیاز دارد را دریافت نکند و این هنگامی رخ می دهد که فردی غذای کافی نخورد یا غذایی که برای سلامت و رشد وی ضروری است را مصرف نکند.

وی اظهار کرد: برخی افراد نیز ممکن است به دلیل ابتلا به بعضی اختلالات سوءجذب روده ای، قادر به جذب موادمغذی ازغذاهایی که دریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان چیست؟

پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان چیست؟