مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1395 ساعت 17:302017-02-12اقتصادي

تولید واکسن آبله گوسفندی و بزی در موسسه رازی با طعم صرفه جویی ارزی


معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی از تولید بیش از 50 میلیون دز واکسن آبله گوسفندی و بزی در نیمسال نخست خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر علی اسحاقی با اشاره به تولید واکسن های آبله گوسفندی و آبله بزی در موسسه رازی اظهار کرد: در نیمه نخست جاری 32 میلیون و 346 هزار دز واکسن آبله گوسفندی در این موسسه تولید و توزیع شده است.

وی در ادامه از تولید و توزیع 17 میلیون و 960 هزار دز واکسن آبله بزی در نیمه اول سال 95 خبر داد و افزود : با تولید این واکسن ها در موسسه رازی ، بیش از 5 میلیون دلارصرفه جویی شده است.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی با اشاره به اینکه این بیماری با پشه و حشرات گزنده منتقل می شود و البته بادهای موسمی نیز توانایی انتقال این بیماری را دارد، گفت: واکسن مقابله کننده با این بیماری، واکسن آبله بزی و گوسفندی است که برای کنترل بیماری لمپی اسکین در گاو با دزی 10 برابر بیشتر از هر واحد واکسن گوسفندی به گاو آلوده به این بیماری تزریق شد.

دکتر اسحاقی خاطرنشان کرد: بیماری لمپی اسکین درمان خاصی ندارد و برای مقابله با این بیماری باید دام های سالم را واکسینه کرد تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید واکسن آبله گوسفندی و بزی در موسسه رازی با طعم صرفه جویی ارزی

تولید واکسن آبله گوسفندی و بزی در موسسه رازی با طعم صرفه جویی ارزی