مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1395 ساعت 15:352017-02-12پزشكي

امید به افزایش سلامت غذایی در کارگاه بهبود تغذیه کشور


کارگاه ارتباط موثر در مدیریت برنامه های تغذیه جامعه با حضور کارشناسان مسوول تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در شیراز آغاز به کار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما "مرکز فارس ، قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: کارشناسان 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور در شیراز گرد هم جمع شدند تا اهداف و برنامه های بهبود تغذیه جامعه را برای سال 96 تبیین کنند.

دکتر عبدالرسول همتی ، یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت را حضور کارشناس تغذیه در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: پیش از اجرای این طرح، تنها 30 کارشناس تغدیه به عنوان مسوولان ستادی مستقر بودند و پس از اجرای طرح تحول سلامت، 70 کارشناس تغذیه فعال شدند تا آموزش های جامعه محور در زمینه تغذیه را آموزش بدهند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه امروزه زندگی به سمت شهرنشینی رفته است و استفاده از فست فودها و مصرف چربی، قند و نمک، بالا رفته است، سال 96 سالی خواهد بود که اثربخشی حضور این افراد را در جامعه می بینیم.

دکتر همتی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در جامعه در این زمینه، گفت: مطالعات نشان داده که جمعیت مبتلا به دیابت نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است و در این زمینه مهمترین موضوع، فرهنگسازی و آگاه سازی مردم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید به افزایش سلامت غذایی در کارگاه بهبود تغذیه کشور

امید به افزایش سلامت غذایی در کارگاه بهبود تغذیه کشور