مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1395 ساعت 11:352017-02-12سياسي

استانداردهای ملی زیست مهارگرها تدوین می شود


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: با توجه به اهمیت زیست مهارگرها، استانداردهای ملی در این حوزه تدوین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی قانعی با اعلام این خبر افزود: در این راستا رایزنی های لازم برای تدوین 7 استاندارد ملی در حوزه زیست مهارگرها با سازمان ملی استاندارد انجام شده است و پیش نویس این استانداردها نیز تهیه شده و در سازمان ملی استاندارد در حال بررسی است.

به گفته قانعی، در حالت عادی برای دفع آفات میوه ها و محصولات گیاهی از سموم شیمیایی استفاده می شود؛ اما با استفاده از فناوری زیستی برای مهار این آفات از یک روش بیولوژیک استفاده می شود که هیچ گونه خطرات زیستی و مخاطرات سلامتی ندارد؛ در واقع مالچ های بیولوژی از باکتری های طبیعی خاک شناسایی و جداسازی شده اند و هیچ گونه مشکلات زیست محیطی را به همراه نخواهند داشت.

وی با اشاره به تدوین مصوبه قابل طرح در هیات دولت در حوزه نقش زیست فناوری در محیط زیست گفت: در این زمینه 3 مصوبه مجزا در زمینه های آلودگی هوا، آلودگی آب وخاک و به کارگیری سوخت زیستی جهت تدوین در دستور کار قرار گرفت که تاکنون مطالعات اولیه و مطالعات تطبیقی و تحلیل اطلاعات انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانداردهای ملی زیست مهارگرها تدوین می شود

استانداردهای ملی زیست مهارگرها تدوین می شود