مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1395 ساعت 11:252017-02-11بين الملل

تعدیل تدریجی لحن و بیان در رویارویی های لفظی ایران و آمریکا


بعد از تقریبا دو هفته پر آشوب و پر تنش در روابط میان ایران و آمریکا به ویژه بعد از تهدیدهای لفظی و عملی دونالد ترامپ علیه ایران، اکنون به نظر میرسد که به تدریج لحن و بیان تهدیدات و رویارویی های لفظی در دو سوی تقابل به تدریج آرام تر شده و معتدل تر میشود.

- این تک جمله دونالد ترامپ حاکی از دو مساله اساسی است: ابتدا آن که دونالد ترامپ به خوبی پاسخ تهدیدهای خود را در روز 22 بهمن ماه گرفته و از سوی دیگر اکنون به خوبی متوجه شده است که تهدید مستقیم و لفاظی خارج از عرف وی نمیتواند برای رساندن مقامات ایرانی به نقطه جوش کارگر باشد.

اکنون دونالد ترامپ به تک جمله هایی بسنده میکند که هرچند هنوز بوی تهدید از آنها بلند میشود اما به کلی متفاوت از تهدیدهای سابق است و لحن آن از بازی با آتش تا درخواست مراقب بودن به شکلی اساسی تعدیل شده.

امروز مارک لندر ستون نویس نیویورک تایمز در مطلبی تحت عنوان سیاست خارجی ترامپ به سرعت لبه تیز خود را از دست میدهد به خوبی به این موضوع اشاره کرده است که به تدریج دونالد ترامپ در برابر وقایع سیاست بین المللی نرم میشود.

از ماه دسامبر که تلفن وی به رییس جمهور تایوان خشم چین را بر انگیخت تا روز گذشته که در گفتگو با رییس جمهور چین بر تمامیت ارضی چین تاکید کرد، از زمانی که به اسراییل وعده داد که قطعنامه شورای امنیت در مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعدیل تدریجی لحن و بیان در رویارویی های لفظی ایران و آمریکا

تعدیل تدریجی لحن و بیان در رویارویی های لفظی ایران و آمریکا