مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1395 ساعت 18:102017-02-05اقتصادي

تولید یک میلیون و 60 هزار دز واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی


در نیمه نخست سال جاری یک میلیون و 60 هزار دز واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه واکسن وسرم سازی رازی تولید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ب"ه نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر علی اسحاقی معاون تحقیق، تولید و فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار داشت : واکسن پاسـتورلوز گاوی واکسنی است غیرفعال، تهیه شده از کشت فعال باکتری پاستورال مولتوسیدا تیپ B6 که پس از فراهم شدن کشت انبوه، به وسیله فرمالین غیرفعـال جهت ایجـاد ایمنـی فعـال در گاو و گاومیش تهیـه و مصرف می شود.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و 240 میلیون دز از واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی تولید شد در صورتی که در شش ماهه نخست سال جاری نیز بیش از یک میلیون دز از این واکسن تولید شده است.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی خاطرنشان کرد: با این میزان تولید واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی که سبب شده از واردات آن به کشور جلوگیری شود، در نیمه نخست سال جاری، از خروج 850 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

دکتر اسحاقی با اشاره به اینکه تولید این واکسن از بروز، شیوع و انتشار بیماری مهلک پاسـتورلوز در گاو و گاومیش پیشگیری می کند، افزود: موسسه رازی با تولید واکسن پاستورلوز گاوی این بیماری را در کشور کنترل کرده اسـت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید یک میلیون و 60 هزار دز واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی

تولید یک میلیون و 60 هزار دز واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی