مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1395 ساعت 11:152017-02-03پزشكي

ساخت ابرخازن آزمایشگاهی کاراتر در پژوهشگاه موادوانرژی


محققان پژوهشگاه مواد و انرژی با استفاده از چارچوب های آلی فلزی و گرافن موفق به ساخت ابرخازن آزمایشگاه با ظرفیتی بهینه و کاراتر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهش حاضر با توجه به اهمیت بسزای ابرخازن ها و کاربرد آن ها در دستگاه های پزشکی، لیزر و مایکروویو، منابع تغذیه، سیستم های امنیتی و اطلاعاتی به عنوان ذخیره پشتیبان، توربین های بادی و شبکه های برق رسانی جهت پایداری شبکه، درهای برقی در هنگام قطع شدن برق، سیستم های مولد برق از ترمز در ماشین های برقی جدید، تثبیت کننده ولتاژ و مدارهایی که نیاز به خازن هایی با زمان شارژ و دشارژ سریع دارند، در پژوهشگاه مواد و انرژی انجام شده است.

سعید برهانی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیزیک لایه های نازک در پژوهشکده نیمه هادی ها و مجری این طرح توضیح داد: تولید و ذخیره انرژی الکتروشیمیایی همواره به عنوان یکی از جایگزین های سوخت های فسیلی به عنوان منابع انرژی و توان مطرح بوده است.

در این میان ابرخازن ها به دلیل خواص قابل توجهی نظیر چگالی توان و عمر چرخه ای بالا به صورت گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته و تحقیقات بر روی این سیستم ها ادامه دارد.

وی افزود: تمایل به استفاده از ابرخازن ها برای وسایل نقلیه الکتریکی به دلیل کارایی انرژی بالا و چگالی توان زیاد این سیستم ها و نیز قابلیت بازیابی انرژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ابرخازن آزمایشگاهی کاراتر در پژوهشگاه موادوانرژی

ساخت ابرخازن آزمایشگاهی کاراتر در پژوهشگاه موادوانرژی